Silnik VW 4.0 V8 32V TFSI 507KM-550KM EA825 zadebiutował w 2016 roku i jest następcą starszej odmiany 4.0 V8 o oznaczeniu EA824. Znajdziemy go pod maską samochodów marki Audi oraz Porsche. To nowoczesna i bardzo zaawansowana technologicznie opracowana przez firmę Porsche wyposażona we wtrysk bezpośredni z podwójnym doładowaniem BiTurbo działające na zasadzie TwinScroll. Jednostka charakteryzuje się świetną dynamiką, wysoką kultura pracy oraz bardzo dobrymi osiągami.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG ,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Kody silnika: CVDA/DCUA/DCUE
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |