Silnik Volkswagen 2.8 VR6 24V DOHC z rodziny EA360 o mocy 204KM miał zastosowanie w samochodach Seat Leon Cupra 4, Alhambra I, VW Golf IV, Sharan II a także w bliźniaczym Fordzie Galaxy Mk2. Konstrukcja „skróconego” silnika widlastego jest dość skomplikowana ale kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem napędu. Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: AQP/AUE/BDE/AYL
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |