Volkswagen

Silnik VW 2.8 E V6 12V SOHC 174KM EA835 AAH

6434
Silnik VW 2.8 E V6 12V SOHC 174KM EA835 AAH

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.8 E V6 12V SOHC z rodziny EA835 o mocy 174KM i oznaczeniu AAH miał szerokie w modelach Audi 80, 100, A4 i A6 i A8. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od usterek, do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu takiego jak przepływomierz, cewka zapłonowa czy sonda lambda – są one spowodowane dużymi przebiegami. Jednak nie jest to duży problem ponieważ na rynku jest dosyć dużo zamienników w bardzo przystępnych cenach.


Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest totalnie bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy, zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania – średnio ok. 10l/100km a w mieście dochodzi nawet do 15l/100km, jednak rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która świetnie współpracuje z tą jednostką. Kierowcy, którzy szukają niezawodnego silnika o niezłych parametrach i osiągach oraz dobrej kulturze pracy będą usatysfakcjonowani.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta oraz trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • drobne awarie osprzętu
  • plastikowy kolektor
  • zdarzają się zerwania paska rozrządu przed interwałem 90 tys/km !

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 km lub 90.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

Serwis zaleca wymianę co 120.000 km (tak podają w Niemczech) jednak w serwisach w Polsce zalecają wymianę co 90.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię