Silnik Volkswagen 2.8 E V6 12V SOHC z rodziny EA835 o mocy 174KM i oznaczeniu AAH miał szerokie w modelach Audi 80, 100, A4 i A6 i A8. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od usterek, do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu takiego jak przepływomierz, cewka zapłonowa czy sonda lambda – są one spowodowane dużymi przebiegami. Jednak nie jest to duży problem ponieważ na rynku jest dosyć dużo zamienników w bardzo przystępnych cenach.
Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest totalnie bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy, zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania – średnio ok. 10l/100km a w mieście dochodzi nawet do 15l/100km, jednak rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która świetnie współpracuje z tą jednostką. Kierowcy, którzy szukają niezawodnego silnika o niezłych parametrach i osiągach oraz dobrej kulturze pracy będą usatysfakcjonowani.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd
Serwis zaleca wymianę co 120.000 km (tak podają w Niemczech) jednak w serwisach w Polsce zalecają wymianę co 90.000 km.
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |