Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 280KM-300KM EA888evo

4077
Silnik VW 2.0 16V TFSI 280KM-300KM EA888evo

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 280 lub 300KM z rodziny EA888evo wszedł do produkcji w 2011 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi S3, Seat Leon Cupra, Skoda Superb a także VW Golf R, Passat i Arteon. Jest to trzecia generacja tej jednostkiKonstrukcja silnika została podana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie systemu zmiennych faz rozrządu na obu wałkach co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika oraz wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI.


Ale najbardziej oczekiwana zmiana zaszła w budowie głowicy oraz tłoków co pozwoliło na wyeliminowanie dużego poboru oleju. Zastosowano nowy układ wtryskowy a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz kilka innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Trzeba nadmienić, że w 2016 roku weszła kolejna generacja tej jednostki z oznaczeniem Gen.3B która jest technologicznie bardzo zaawansowana. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.

Najczęstsze problemy zgłaszane przez użytkowników dotyczą nieprawidłowego działania pompy olejowej, niskiej trwałości łańcucha rozrządu oraz plastikowej obudowy pompy wodnej, która może pękać i przeciekać.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CJXA/CJXC/DJHC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

45%
9%
9%
9%
18%
9%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię