Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik VW 1.8i 16V MPI 125KM-136KM EA827 miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, VW w latach 90-tych. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od awarii – do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu np. przepływomierza czy cewki zapłonowej . Również warto zwracać uwagę na pokrywę zaworów, która objawia się wyciekami oleju. Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest mało bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania. Jeżeli ktoś szuka auta z niezawodną jednostką warto zwrócić uwagę na tą propozycję.