Volkswagen

Silnik VW 1.5 16V TSI EVO 130KM EA211

20511
Silnik VW 1.5 16V TSI EVO 130KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.5 TSI 16V z rodziny EA211 o mocy 130KM wszedł do produkcji w 2018 roku. To najnowsza konstrukcja koncernu VW, która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Rozwiązania, które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.


Znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar. Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4 TSI.


Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa a polega ono na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach.Wtedy pracę przejmują pozostałe dwa, odbywa się to w momencie niskiego obciążenia jednostki .Ze względu na koniecznosć spełnienia wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Kody silnika: DACA/DACB/DPBA/DPBE

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.7)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

66%
5%
16%
3%
5%
2%
3%
Suma głosów: 58

Opinie użytkowników

26.09.2024 Golf variant 7,5
(7.3)
Opinia: Autem zrobiłem 15 tys km w pół roku, trasy i miasto. Zaskakująco niskie zużycie paliwa do prędkości 130 km/h. Trasa do Austrii z pełnym bagażnikiem i dwoma rowerami na haku zużycie 5,5 litra, jazda zgodnie z przepisami głównymi drogami w tym autostrady.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: niskie zużycie paliwa cicha praca
Wady: duża turbodziura
  • Silnik: 130 DPBA
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 67000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
08.01.2020 Seat Leon
(10.0)
Opinia: Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie spalanie 6.0 trasa 800 km spalanie 5,5 autostradą cały czas 140 4,9 spalanie na trasie Poznań-Katowice
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.5 tsi 130
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 3500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.11.2019 VW Golf VII
(8.7)
Opinia: Silnik TSI 1.5, 130 km, VW Golf VII. Jazd głównie drogami szybkiego ruch (Wrocław-Warszawa). Dobra dynamika, ale powyżej 2500 obr.min. Poniżej sinik nie ma ochoty do zrywnego przyspieszania - producent zadbał o oszczędzanie paliwa. Oczywiście silnik jest bardzo elastyczny. Zaczyna ciągnąć od 1400 obr./min. Przy
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny i bardzo elastyczny. Świetne przyspieszenie, ale powyżej 2500 obr./min. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju (na razie).
Wady: Na razie nic nie stwierdziłem.
  • Silnik: 130km EA211
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam