Silnik Volkswagen 1.5 TSI 16V z rodziny EA211 o mocy 114KM wszedł do produkcji w 2020 roku wraz z wprowadzeniem na rynek VW Caddy V. To najnowsza konstrukcja koncernu VW, która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Rozwiązania, które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.
Znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu aż 350 bar. Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4 TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa a polega ono na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach. Wtedy pracę przejmują pozostałe dwa, odbywa się to w momencie niskiego obciążenia jednostki .Ze względu na koniecznosć spełnienia wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DPBC
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |