Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 90KM-95KM EA211

2548
Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 90KM-95KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 90KM-95KM EA211 wszedł do produkcji w roku 2019 i miał szerokie zastosowanie w modelach takich marek jak VW, Seat oraz Skoda. Jednostka jest kontynuacją silników z rodziny EA211, które po raz pierwszy weszły do produkcji w roku 2012. Od 2019 roku występują trzy odmiany silnika trzycylindrowego 1.0 z oznaczeniem EVO o mocach 90, 95 lub 110KM.


Przeszły one szereg modyfikacji, przez co silnik zyskał na wyższej kulturze pracy, lepszych osiągach oraz obniżeniu zużycia paliwa. Jednostka pracuje w cyklu Millera, który odpowiada za dawkowanie paliwa podczas niskiego obciążenia silnika.Konstrukcja silnika została w całości wykonana z aluminium podobnie jak wał korbowy, co pozwoliło na znaczące obniżenie wagi. Na pochwałę zasługują konstruktorzy VW, którym udało się idealnie wyważyć podzespoły silnika całkowicie eliminując drgania a to pozwoliło na usunięcie wałka wywarzającego. Ponadto znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 bar. 


Nowością jest również zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybką reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie zużycie paliwa

Wady

  • kosztowny serwis oraz części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210 tys /km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W30 504.00/507.00, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Kody silnika: DLAB/DLAC

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

39%
4%
21%
4%
18%
4%
11%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami