Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.0 12V MPI z rodziny EA211 o mocy 75KM ma zastosowanie w samochodach Seat Mii, Ibiza, Skoda Citigo, Fabia, VW up! oraz Polo. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym pasku zębatym. Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać przeciętną dynamiką oraz niską kulturę pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom awaryjności.
Opinia:
Mam samochód od nowości, który ma przejechane 480 tys. km na LPG. Połowa tego przebiegu to jazda autostradą z prędkością 140km/h. Spokojna jazda w mieście 5.8 gazu, dynamiczna w mieście i A1 - 7.5
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Jest bezawaryjny, koszty eksploatacji są rozsądne, fajny dźwięk powyżej 5000 obrotów/min :) Jak na wolnossące 1.0, dynamika jest bardzo dobra. Wnętrze jest dobrze skręcone i nie trzeszczy.
Wady:
Poskąpiono wygłuszeniem nadkoli.
Silnik:
75
Rocznik:
2018
Przebieg:
480000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
13.04.2021Skoda Fabia III
(7.3)
Opinia:
Auto do spokojnego przemieszczania się z pkt A do B w mieście, przez 4-letni okres eksploatacji usterek brak, 2 razy drobnej usterce drobnej uległa instalacja LPG założoną w ASO Skody i wynikały one z lekkich jakościowych niedoróbek montażu i zabezpieczenia samej instalacji, naprawiano je jednak
na gwarancji. Co do silnika to brakuje tchu powyżej 100 km/h, skrzynia biegów ma krótkie przełożenia, powyżej 120 km/h bardzo głośno (ponad 3 tyś obrotów), przy 140 trzeba już krzyczeć do pasażerów z tyłu. Auto to nie połykacz autostrad, choć przedstawiciele handlowi pokazują co innego :)
10.0/10
8.0/10
4.0/10
Zalety:
Świetna do lpg, trwała, oszczędna,
Wady:
Dynamika znacznie poniżej akceptowalnych obecnie wartości, Dźwięk, Elastyczność, 5 biegów
Silnik:
75 km
Rocznik:
2015
Przebieg:
78000
Spalanie:
6.4 l/100km
Polecam
19.02.2018Skoda Fabia III
(6.7)
Opinia:
Moja Skoda Fabia III z tym silnikiem spisuje się jak narazie w porządku. Spalanie przy dynamicznej jeździe wynosi 6.7 litra na 100 km według komputera pokładowego. Posiadam wersję Ambition o wyższej mocy 1.0 75 KM plus LPG fabryczne. Niestety silnik wolno się nagrzewa w porównaniu
z innymi markami o tej pojemności oraz pracuje jak diesel na zimnym silniku po puszczeniu pedału sprzęgła - serwis twierdzi że ten model tak ma. Na pełnym baku LPG przejeżdza ok. 440 km (bak 33 litry). Ten silnik posiada za krótkie przełożenia skrzyni biegów przez co przy 140km/h mamy prawie 5 tys. obr. !!! ( Skoda Citigo z tym silnikiem przy 140km/h ma niecałe 4 tys. obr.). Silnik raczej do spokojnej jazdy po mieście. Ogólnie na plus mając na uwadze mój roczny przebieg na poziomie 80 tys. km.