Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.4i R5 20V VVT B5244S o mocy 170KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu. Jest to bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4i R5 20V VVT B5244S jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Opinia:
Silnik dynamiczny z dużą kulturą pracy, problem z cewkami ,należy też pilnować poziomu oleju zwłaszcza przy dynamicznej jeździe.
8.0/10
9.0/10
8.0/10
Wady:
pękający blok silnika w moim przypadku 3 cylinder
Silnik:
170
Rocznik:
2004
Przebieg:
400000
Spalanie:
8.6 l/100km
Odradzam
28.05.2023Volvo V70 II
(9.3)
Opinia:
Nie do zdarcia. 350 tysięcy i jedynie co było do wymiany to przepustnica. Oleju nie bierze i jedyne co trzeba to wymieniać go co 15000 kilometrów. Po 300 tysiącach zacząłem lać pół syntetyka (10W40).
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Trwały, dynamiczny, można kręcić go jak złoto (na 2 biegu do 100 km/h), cichy.
Wady:
Paliwożerny. W V70 II te 9 litrów w cyklu mieszanym to niestety norma.
Silnik:
170,KM
Rocznik:
2002
Przebieg:
351250
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
25.07.2020S60, 1 gen
(6.3)
Opinia:
Wszystko spoko do miesiąca po zakupie. Potem combo awarii prawie przyprawiło mnie o zawał. S60 z 2001 roku sprawiła, że coraz intensywniej zaczynałem myśleć o mocnej gałęzi drzewa w ogródku i sznurku na niej... Cholerna przepustnica + przepływomierz i osprzęt + oc + sprzęgło +
cewka zapłonowa. Dodatkowo kończący się przegląd i uszkodzona felga na krawężniku. Nie życzę nawet najgorszemu wrogowi takich przeżyć. Piszę z zaświatów, to było dla mnie zbyt wiele.
10.0/10
4.0/10
5.0/10
Silnik:
170/2.4
Rocznik:
2001
Przebieg:
300000
Spalanie:
13.0 l/100km
Polecam
13.02.2018v70
(6.7)
Opinia:
Bardzo dobry silnik. Do tej pory naprawy były związane z osprzętem - wentylator chłodnicy (Bosch), czujnik cisnienia na listwie wtryskowej (Bosch), pompka od spryskiwacza, membrana odmy i regenracja rozrusznika (działał, ale "przy okazji" nowego sprzęgła). Cały czas oryginalny dwumas - trzyma parametry. Pali nie mało
ale śmigam na gazie więc i tak jest ekonomicznie. Problemów ze słynną przepustnica Magneti Marelli na razie nie miałem. Nie dawno wymieniłem rozrząd, zobaczymy jak się spisze przez kolejne 100k. Chciałbym dokręcić do pół miliona km :)