Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS występował w modelach Volvo 850, S70 i V70 w latach 1993-1999 pod oznaczeniem 2.5 10V. Ta odmiana posiadała katalizator i była wyposażona w system V-VIS, który okazał się dosyć kłopotliwy i w 1996 roku został wycofany. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku.
Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys. km. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zapisać wspomniany system V-VIS oraz awarie uszczelek wału korbowego czy pompy oleju. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego dynamika oraz kultura pracy są na bardzo dobrym poziomie.