Silnik Volvo 2.0 T6 16V DRIVe GPF 310KM B4204T29 wszedł do produkcji w 2018 roku i miała zastosowanie w modelach marki Volvo.Jest to kolejna odmiana z rodziny VEA które zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF.Nie mylić z jednostką sześciocylindrową o podobnej mocy, która również występowała pod oznaczeniem T6. Jest to nowoczesna konstrukcja 4-cylindrowa doładowana kompresorem oraz turbosprężarką cechująca się dobrymi osiągami oraz przyzwoitym poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegową skrzynią Geartronic, która jest rewelacyjnie zestrojona – biegi wchodzą płynnie. Podwójne doładowanie wpływa na świetną dynamikę w każdym zakresie obrotów, co przekłada się na bardzo dobra elastyczność i brak „turbodziury”. V60 z tym silnikiem przyspiesza do setki w granicach 6s! Silnik charakteryzuje się przyzwoitym poziomem spalania. Kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani jego pracą. Musimy jedynie wziąć pod uwagę koszty serwisu, które mogą być wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |