Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC Turbo 210KM B5204FT to najmocniejsza odmiana z rodziny 2.0 R5 którą znajdziemy w modelu Volvo 850.
Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km. Jednostka nie jest jednak wolna od awarii.
Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy (zabrudzenia) – koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.0 R5 B5204TT jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze i świetnych osiągach.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |