Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC 143KM B5204FS był stosowany w latach 1993-1996 i w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony został w katalizator.Konstrukcja silnika wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku Jednostka uchodzi za bardzo trwałą i przy odpowiednim serwisowaniu pokonuj bezproblemowo 400 tys km.
Jednak posiada swoje słabe punkt do których trzeba zaliczyć liczne awarie osprzętu,termostatu,pompy paliwa oraz najbardziej problematyczna to pękające paski rozrządu.Każdy użytkownik powinien pamiętać o jego wymianie nie później a niżeli 120 tys/km serwisanci zalecają nawet przed przebiegiem 100tys km.Poza tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką,wysoką kultura pracy oraz niezłymi osiągami.