Volvo

Silnik Volvo 1.5 T2 16V Turbo 122KM B4154T5

1631
Silnik Volvo 1.5 T2 16V Turbo 122KM B4154T5

Silniki Volvo VEA / SI6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Land Rover

Silnik Volvo 1.5 T2 16V Turbo 122KM B4154T5 to konstrukcja Forda, która weszła do produkcji w 2014 roku i miała również zastosowanie w modelach marki Volvo.Silnik zastąpił starszą konstrukcję  1.6 EcoBoost która nie spełniała nowszych norm spalin.Ford w nowej jednostce postawił przede wszystkim na osiągi oraz obniżenie kosztów spalania, przez co jest to jedne z najbardziej ekologicznych silników.Jednostka 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi.


Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest to uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować się wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!).


W większości przypadków przebiegi 200 tys nie przysparzają większych problemów, jednak trzeba się liczyć z ze zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowany po wyżej takiego przebiegu.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednego kierowcy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • turbodoładowanie
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • awaria uszczelki pod głowicą
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami