Toyota

Silnik Toyota 4.3 V8 32V VVT-i 283KM-286KM 3UZ-FE

4433
Silnik Toyota 4.3 V8 32V VVT-i 283KM-286KM 3UZ-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 4.3 V8 32V VVT-i 283KM-286KM 3UZ-FE był stosowany w latach 2000-2013 w samochodach Lexus. Jednostka wprowadzona na rynek w 2000 roku była następcą słabszej odmiany 4.0 z rodziny UZ. Konstrukcyjnie została oparta na poprzedniku, wyposażona seryjnie w układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii ACIS.


Tak jak w poprzedniku zawory nie są regulowane hydraulicznie co wiąże się z ich okresową regulacją. Trzeba nadmienić, iż silnik przeszedł lekką modyfikację w roku 2003 związaną z wprowadzeniem nowszej automatycznej skrzyni biegów. W opinii użytkowników oraz mechaników jednostka uchodzi za bardzo trwałą. Przebiegi ponad 500 tys. km nie stanowią dla niej żadnych problemów .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: 5W30/5W40, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
17%
83%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami