Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 3.0 V6 24V DOHC ACIS 188KM 3VZ-FE był stosowany w latach 1991-1996 w modelach Toyota Camry sedan i Lexus ES300. Jednostka V6 z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w system zmiennych faz rozrządu ACIS. Konstrukcja nie należy do bardzo trwałych, zdarzają się bardzo poważne usterki takie jak pęknięcia głowic spowodowane przegrzaniem za które odpowiada awaryjny napęd hydrauliczny wentylatora.
Kolejną przypadłością jest spalanie oleju zazwyczaj przy przebiegach 100 tys/km. Ponadto silnik sporo pali a jego części oraz serwis należą do bardzo drogich. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz dobre osiągi.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobre osiągi
Wady
pękające głowice
awarie wentylatora hydraulicznego
spalanie oleju
wysoki poziom spalania
wysokie koszty części
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną