Toyota

Silnik Toyota 3.0 V6 24V DOHC ACIS 188KM 3VZ-FE

557
Silnik Toyota 3.0 V6 24V DOHC ACIS 188KM 3VZ-FE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.0 V6 24V DOHC ACIS 188KM 3VZ-FE był stosowany w latach 1991-1996 w modelach Toyota Camry sedan i Lexus ES300. Jednostka V6 z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w system zmiennych faz rozrządu ACIS. Konstrukcja nie należy do bardzo trwałych, zdarzają się bardzo poważne usterki takie jak pęknięcia głowic spowodowane przegrzaniem za które odpowiada awaryjny napęd hydrauliczny wentylatora.


Kolejną przypadłością jest spalanie oleju zazwyczaj przy przebiegach 100 tys/km. Ponadto silnik sporo pali a jego części oraz serwis należą do bardzo drogich. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz dobre osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • pękające głowice
  • awarie wentylatora hydraulicznego
  • spalanie oleju
  • wysoki poziom spalania
  • wysokie koszty części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami