Toyota

Silnik Toyota 3.0 V6 24V D4 VVT-i 249KM 3GR-FSE

2590
Silnik Toyota 3.0 V6 24V D4 VVT-i 249KM 3GR-FSE

Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.0 V6 24V D4 VVT-i 249KM 3GR-FSE był produkowany w Japonii w  latach 2003-2012 i miał zastosowanie w modelu Lexus GS III 300. Można śmiało powiedzieć, że jest to bliźniacza konstrukcja mniejszej odmiany 2.5 V6 z rodziny GR. To klasyczna V6-stka z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i  oraz system zmiennej geometrii klap ACIS.


Niestety silnik cierpi na dosyć poważne awarie takie jak zatarcie piątego cylindra spowodowane wadą konstrukcji – miejscowe przegrzewanie. Kolejna przypadłość, która występowała w latach 2005-2008 to pękające sprężyny zaworowe oraz pękanie regulatora faz rozrządu zwłaszcza przy rozruchu silnika. Z mniej uciążliwych i kosztownych to usterki czujników cewki zapłonowej, sondy lambdy oraz drobnej elektroniki. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz świetne osiągi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awaria zatarcia piatego cylindra !!!
  • awarie regulatora faz rozrządu
  • aware czujnika cewki zapłonowej
  • awarie czujnika sondy lambdy
  • pęknięcia spreżyn zaworowych 2005-2008

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: 5W20/5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik spełnia normy spalin Euro 4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami