Silniki Toyota R6 / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.5 V6 24V D4 VVT-i 208KM 4GR-FSE był produkowany w Japonii w latach 2003-2020 i miał zastosowanie w modelach Lexus. To klasyczna V6-stka z dwiema głowicami na cylinder DOHC wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii klap ACIS.
Niestety silnik cierpi na dosyć poważne awarie takie jak zatarcie piątego cylindra spowodowane wadą konstrukcji – miejscowe przegrzewanie. Kolejna przypadłość, która występowała w latach 2005-2008 to pękające sprężyny zaworowe oraz pękanie regulatora faz rozrządu, zwłaszcza przy rozruchu silnika. Z mniej uciążliwych i kosztownych to usterki czujników cewki zapłonowej, sondy lambdy oraz drobnej elektroniki. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz świetne osiągi.