Toyota

Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i 152KM-156KM 2AZ-FE

9404
Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i 152KM-156KM 2AZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.4 16V VVT-i o mocy 152 lub 156KM znany z Toyoty Camry XV30 oraz Previi. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty eksploatacji
  • wysoki poziom spalania
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
11%
11%
11%
11%
11%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię