Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.4 16V DOHC 132KM 2TZ-FE miał zastosowanie w latach 1990-1999 w modelach Toyota Previa/Estima. Konstrukcja czterocylindrowa z dwoma wałkami rozrządu DOHC została wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka uchodzi za bardzo trwałą jednak posiada kilka problematycznych rozwiązań.
Ze względu na usytuowanie jej pod podłogą podwozia jest pochylona po kątem 75 stopni co sprawia że dostęp do niej jest problematyczny. Właśnie umiejscowienie silnika w tym miejscu powoduje czasami jego słabą wentylację, co doprowadza do jego przegrzania. Kolejną przypadłością jest awaria uszczelniacza wału korbowego przeważnie po przebiegach 120 tys.km. Poza tym silnik bardzo ładnie pracuje, jest dynamiczny a jego osiągi są na przyzwoitym poziomie.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra kultura pracy
dobra dynamika
Wady
probleatyczny dostęp do silnika
wysoki poziom spalania
awaria uszczelniacza wału korbowego
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną