Silnik Toyota 2.0 R6 24V VVT-i 155KM 1G-FE był stosowany na rynku w latach 1998-2005 w modelu Lexus IS 200. Jednostka rzędowa, sześciocylindrowa pochodząca z rodziny silników 1G produkowanych od 1979 aż do 2006 roku. Odmiana 1G-FE jest stosowana od 1998 roku, kiedy to przeszła szereg modyfikacji. Silnik otrzymał nowe korbowody oraz tłoki, wprowadzono nowy system zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz elektroniczną przepustnicę.
Trzeba nadmienić, że silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów i zalecana jest kontrola luzów co 20 tys/km. Niestety silnik cierpi na dosyć poważne przypadłości takich jak awarie pierścieni, co powoduje duże ubytki oleju czy zużycie czujnika ciśnienia oleju. Z mniej groźniejszych usterek trzeba wymienić awarie przepustnicy oraz czujnika położenia wałka rozrządu. Poza tym jednostka może poszczyć się bardzo dobrą dynamiką oraz wysoką kultura pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kontrola luzów zaworowych co 20 tys /km !
Średnia (głosów: 2) | (8.5) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.5/10 |