Toyota

Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM 8AR-FTS

3556
Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM 8AR-FTS

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM 8AR-FTS wszedł do produkcji w 2014 roku i zasila szereg modeli Lexus.Konstrukcja  silnika zaawansowana  technologicznie wyposażona w turbosprężarkę Twin Scroll  kombinowany układ wtryskowy ESTEC D-4St oraz przesuwnik faz VVT-iW.Ponadto jednostka pracuje w dwóch cyklach Otto oraz Atkinson.


Silnik charakteryzuje się dużą trwałością jednak posiada słabe punkty takie jak awarie pompy cieczy już przy przebiegach 30-50 tys/km ! Modele z pierwszych lat produkcji miały problemy z zaworem obejściowym turbiny.Ponadto trzeba pamiętać o tankowaniu dobrej jakości paliwa że względu na bardzo wrażliwy układ wtryskowy D-4ST .Po za tym silnik może poszczycić się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetnymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awaryjny zawór turbiny
  • awarie pompy wody
  • wrażliwy układ wtryskowy na złej jakości paliwo

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
0%
0%
0%
0%
60%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię