Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i 133KM 2ZR-FE stosowany w sportowej odmiany Yaris TS. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu VVT-i wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach.
Jednostka ma jedną problematyczną przypadłość – wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego. Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (7.0) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |