Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 1.3 12V SOHC EFI 75KM (2E-E) miała zastosowanie od 1990 roku w modelu Toyota Starlet P8. Ta odmiana pojawiła się na rynku już w 1985 roku i była stosowana do 1998 roku kiedy to została wycofana. Jednostka o bardzo prostej konstrukcji, z prostymi rozwiązaniami co przekłada się na niskie koszty użytkowania w razie awarii.
Silnik o oznaczeniu 2E-E posiada wtrysk wielopunktowy, w odróżnieniu od jego poprzednika, który był na gaźniku. Jego kultura pracy oraz dynamika nieznacznie się poprawiły jednak daleko im do ideału. Plusem jednostki jest jej trwałość i niskie koszty ewentualnych napraw oraz części, dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Opinia:
Samochód ma 450tys km 9 lat jezdzi na gazie i oprócz eksploatacji i nigdy nie powiedział dość. W mróz czy lato odpala zawsze z pół obrotu.Zawsze dowozi na miejsce i grzecznie wraca. Genialny pancerny mały samochód. A silnik mistrzostwo. Dynamika w tym samochodzie jest znośna.