Toyota

Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 72KM 1KR-B52

6564
Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 72KM 1KR-B52

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i 72KM 1KR-B52 wszedł do produkcji w 2018 roku w modelach Aygo II FL i Yaris III FL. Jest to jednostka o pojemności  1.0 z rodziny KR, która przeszła szereg modyfikacji aby spełnić normy spalin Euro 6.2.



To nowoczesna 3-cylindrowa konstrukcja Toyoty z szeregiem nowych rozwiązań, które mają wpłynąć na dobrą kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na dobrym poziomie. Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5l/100km a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4l. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, zastosowano w niej system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody
  • awarie łożyska oporowego w sprzęgle

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W20, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

58%
4%
4%
8%
12%
8%
8%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

15.04.2025 Aygo I generacji
(8.7)
Opinia: 215000, 3 razy wyminiana pompa wody, 1x sprzęgło(spaliłęm w Bieszczadach, moja wina) gumki spod spręzyn z tyłu lubią się wysynąć. Olej <15.000, dolewka 100 ml co 7.500 km. Wymienione przewody hamulcowe bo zardzewiały jakoś. Co 40-60 tyś tarcze i klocki, ale zalezy od stylu jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Ekonomiczny, 5 l LPG jak jade sam na długiej trasie bez klimy, na drogach szybkiego ruchu nawe 7,5-8,2 l + klima
Wady: po 13 latach zaczyna rdzewieć z tyłu przy nadkolach, głośno > 90 km/h
  • Silnik: 68 kW
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię