Suzuki

Silnik Suzuki 2.0i V6 24V 136KM H20A

584
Silnik Suzuki 2.0i V6 24V 136KM H20A

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 2.0i V6 24V 136KM H20A to najsłabsza odmiana z rodziny H która napędzała od 1994 roku do  1999 roku model Suzuki Vitara .Jest pierwszą odmianą z tej rodziny na której zostały oparte kolejne wersje H25 oraz H27.
Konstrukcja silnika prosta w budowie o nieskomplikowanych rozwiązaniach, co przekłada się na dużą trwałość i bezproblemową naprawę. Jednostka z pierwszych lat produkcji wyposażona we wtrysk pół-sekwencyjny, w późniejszym czasie z pełną sekwencją, wyposażony w rozrząd oparty na łańcuchu. Niestety nie jest on niezniszczalny i przy większych przebiegach może dojść do jego awarii, przyczyną mogą być awarie napinaczy oraz ślizgów.


Dodatkowo trzeba zaznaczyć że układ rozrządu jest dosyć skomplikowany, na cały komplet składają się 4 łańcuchy, 3 napinacze oraz ślizgi. Przez to wymiana całego zestawu jest niełatwa oraz dosyć kosztowna. Problematyczny może być również czujnik wałka rozrządu, to dotyczy wersji z pierwszych lat produkcji, w późniejszych wersjach problem tyczy się czujnika położenia wału korbowego. Jednak nie są to częste awarie a uzależnione są przede wszystkim od eksploatacji jednostki. Poza tym silnik sprawuje się bardzo dobrze jego osiągi sa na dobrym poziomie jak również spalanie .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • skomplikowana budowa rozrządu
  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami