Suzuki

Silnik Suzuki 2.0i 16V DOHC 128KM-132KM J20A

9284
Silnik Suzuki 2.0i 16V DOHC 128KM-132KM J20A

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 2.0i 16V DOHC J20A o mocy 128KM lub 132KM miał zastosowanie w Suzuki Vitara i Grand Vitara w latach 1995-2004. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę na wyższych obrotach i niską awaryjność. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety czasami wadliwym. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 300 tys/km niestety zdarzają się przypadki jego zerwania lub rozciągnięcia przy przebiegu 200 tys.km!


Silnik ma tez przypadłość poboru oleju czasami nawet 1L na 1000km. Co do pracy jednostki można śmiało stwierdzić ze lubi wyższe obroty na których ma przyzwoitą dynamikę natomiast na niskich jej elastyczność jest słaba. Poza tymi mankamentami jednostka jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi  trwałość  i niska awaryjność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • duże spalanie
  • drogie części
  • awarie sondy lambda
  • pobór oleju
  • uwaga na rozrząd

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd !!! oparty na Łańcuchu pierwsza kontrola stanu po 300 tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

21.01.2020 Suzuki Grand Vitara I
(8.7)
Opinia: W Grand Vitarach produkowanych do 2004 r. silnik J20A ma moc 128 KM i posiada hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Nowsze GVI oraz GVII posiadają płytkową regulację luzów.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kultura pracy, trwałość
Wady: pobór oleju
  • Silnik: 2.0 128KM, J20A
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 232000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam