Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.5 16V VVT 102KM K15B wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila model Suzuki Jimny II. Japońska konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa wyposażona w zmienne fazy rozrządu o oznaczeniu VVT.Ponadto w silniku zastosowano kilka nowoczesnych rozwiązań takich jak, system SDLI odpowiadający za elektroniczne sterowanie układem elektryki.
Kolejnym rozwiązaniem jest elektroniczne sterowanie wtryskiem oraz układem paliwowym.Te wszystkie nowatrorskie rozwiązania wpłynęły na lepsze osiągi oraz spełniły wygórowane normy spalin Euro6. Reasumując,silnik 1.5 VVT spisuje bardzo dobrze, jego dynamika oraz elastyczność jest na przyzwoitym poziomie jak również spalanie które oscyliuje w granicach 7-8 l/100km.
Opinia:
Silniczek do spokojnej jazdy totalnie bezawaryjny bez żadnych udziwnień.Myślę że jak ktoś szuka auta do normalnego przemieszczania się i żeby nie mieć problemów to ten silnik jest idealny.Autkiem zrobiłem ponad 50 tys bez najmniejszyhc problemów,średnie spalanie to jakieś 7 l a na wiejskich dróżkach to
niecałe 6 l.Cóż można chcieć więcej .....Pozdrawiam
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
zero problemów,zero wycieków jak to miało miejsce w dieslu,spalanie bardzo przyzwoite,cicha praca
Wady:
jak ktoś szuka rakiety to nie to tutaj niema żadnego kopa więc to taki minus