Suzuki

Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC 85KM-86KM G13BB

4167
Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC 85KM-86KM G13BB

Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel

Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC G13BB o mocy 85KM lub 86KM był montowany w samochodach Suzuki Swift III i Baleno I w latach 1995-2003. W odróżnienia od innych silników japońskich produkowanych w tym okresie wyposażony jest w pasek rozrządu a nie łańcuch. Jego produkcja odbywała się na Węgrzech. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.


Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą czy awarie alternatora. Przy większych przebiegach można spotkać się z większym poborem oleju oraz płynu chłodniczego. Jak przystało na japońskie konstrukcje, silnik lubi wysokie obroty wtedy jest bardzo dynamiczny i żwawo przyspiesza. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na przyzwoitym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie przepustnicy
  • pobór oleju przy większych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami