Silnik Subaru 2.5 16V Turbo 211KM-265KM EJ255 silnik wszedł do produkcji w 2004 roku i zasilał modele Subaru Legacy Impreza oraz Forester.Jednostka wykonanan w całości z aluminium blok oraz głowica wyposażona w wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd paskowy.Konstrukcja pochodzi z rodziny EJ która była wprowadzona w 1994 roku i przez szereg lat modyfikowana Jednostak jest bardzo popularna na rynku ze wzglu na jej osiągi oraz kulturę pracy .
Jednak nie jest wolna od wad a serwis nie należy do tanich.Zdarzają się awaria uszczelki pod głowicą oraz duże pobory oleju.Zwłaszca ta druga przypadłość potrafi doprowadzić do poważnej awari silnika !!! Użytkownicy również sygnalizują problem z układem chłodzenia co pwoduje jego przegrzanie oznaką mogą być stuki na czwartym tłoku..Po za tym jednostka może poszczycić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą prac i świetnymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |