Silnik Subaru 1.5 16V DOHC 105KM EL15 produkowany była w latach 2006-2012 i miał zastosowanie jedyne w modelu Subaru Impreza drugiej i trzeciej generacji. Silnik konstrukcyjnie spokrewniony z rodziną EJ wykonany w całości z aluminim – blok oraz głowica. Jednostka została wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada na przebieg 100tys/k lub 5 lat.
W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak posiada słabe punkty takie jak awarie przepustnicy, awarie układu chłodzenia oraz pobór oleju przeważnie po 100 tys/km. Poza tym sama jednostka jest trwała i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokonuje kilkaset tysięcy km. Trzeba nadmienić że dynamika oraz osiągi są na przeciętnym poziomie jak na konstrukcje Subaru.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin EURO 4
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |