Silnik SsangYong 1.6 16V e-XGi 128KM G16DF miał zastosowanie w modelach SsangYoung Tivoli oraz XLV. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu Konstrukcja bardzo trwała ze względu na nieskomplikowaną budowę nie narażona na poważne awarie. Jak przystało na nowoczesne silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro5.
Pod względem osiągów silnik nie jest demonem prędkości aczkolwiek spokojnie sobie daje radę pod czas jazdy z pełnym obciążeniem .Ze względu na brak turbosprężarki jednostka podczas wyprzedzania potrzebuję redukcji biegu na niższy. Biorąc pod uwagę że silnik nie posiada doładowania to i tak jego dynamika jest na przyzwoitym poziomie. Auta z tym silnikiem idealnie sprawuję się podczas spokojnej jazdy co odwdzięczy się spalaniem na poziomie 7-8 litrów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro5
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |