Silnik SsangYong 1.6 16V e-XGi 128KM G16DF

3541
Kategoria: Silniki SsangYong
Silnik SsangYong 1.6 16V e-XGi 128KM G16DF

Silniki SsangYong są stosowane w samochodach marki

  • SsangYong

Silnik SsangYong 1.6 16V e-XGi 128KM G16DF miał zastosowanie w modelach SsangYoung Tivoli oraz XLV. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu Konstrukcja bardzo trwała ze względu na nieskomplikowaną budowę nie narażona na poważne awarie. Jak przystało na nowoczesne silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro5.


Pod względem osiągów silnik nie jest demonem prędkości aczkolwiek spokojnie sobie daje radę pod czas jazdy z pełnym obciążeniem .Ze względu na brak turbosprężarki jednostka podczas wyprzedzania potrzebuję redukcji biegu na niższy. Biorąc pod uwagę że silnik nie posiada doładowania to i tak jego  dynamika jest na przyzwoitym poziomie. Auta z tym silnikiem idealnie sprawuję się podczas spokojnej jazdy co odwdzięczy się spalaniem na poziomie 7-8 litrów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • wysokość spalania przy wyższych prędkościach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W20 / 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
25%
0%
0%
75%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

15.04.2024 XLV
(10.0)
Opinia: mamy go od nowego, interwały olejowe robię co 10 tys. świece co 50tyś. (LPG) średnie spalanie gazotu 9L. Na autostradzie więcej ;) Konstrukcyjnie auto bardzo udane i nie skomplikowane ! Części dostępne w Holandii od ręki :D i taniej za euro jak w Polsce (tak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik Zawieszenie Brak korozji Niskie koszty utrzymania
Wady: Serwis ASO w Polsce !
  • Silnik: 128KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 168.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.04.2023 XLV
(10.0)
Opinia: . Silnik bardzo żwawy i dynamiczny, w zakresie normalnych prędkości bardzo oszczędny jak na bryłę auta jaką targać musi. Średnie spalanie w ujęciu całorocznym w okolicach 7,4L/100km to bardzo dobry wynik. Bodaj ostatni "normalny" silnik na pośrednim wtrysku nadający się pod LPG z którym świetnie współpracuje.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny i oszczędny, trwały, łatwy do zagazowania i bardzo trwały na nim.
Wady: nie wiem czy to wada... po prostu trzeba częściej niż zaleca producent zmieniać świece zapłonowe.
  • Silnik: 1,6 e-XGI
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam