Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 60KM AZE/AZF/AMD

12886
Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 60KM AZE/AZF/AMD

Silniki VAG SPI / Skoda OHV są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 60KM AZE/AZF/AMD wszedł do produkcji w 1999 roku jako ostatnia i największa odmiana z tej rodziny .




Silnik OHV został skonstruowany przez firmę Skoda i wprowadzony do produkcji w 1964 roku. Przez lata był stosowany w wielu modelach oraz bardzo szeroko modyfikowany. W 1987 roku silnik przeszedł największą modyfikację, która pozwoliła na spełnienie pierwszych norm spalin. Jednostka otrzymała nową 8-zaworową głowicę, która umożliwiła pracę silnika na benzynie bezołowiowej.


W 1993 roku otrzymał katalizator oraz wtrysk jednopunktowy natomiast w 1996 roku po kolejnej modyfikacji wprowadzono wtrysk wielopunktowy, większy wałek rozrządu i większe zawory co pozwoliło spełnić normy spalin Euro2. Kolejna faza modernizacja przyszła w 1999 roku –  silnik został wzmocniony, otrzymał większy wał korbowy, zmodernizowano też układ smarowania i wprowadzono popychacze hydrauliczne. Najważniejszą kwestią było wprowadzenie nowszego układu wtryskowego wykorzystującego dwie sondy lambda oraz przepustnicy typu Drive-by-wire. Te wszystkie modyfikacje pozwoliły do końca produkcji w 2003 roku spełnić wygórowane normy spalin Euro 4.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała onstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.8)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

25.11.2021 Fabia 1
(6.0)
Opinia: SPoko do LPG, ch00jowy na maxa pod każdym innym względem
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 60
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
15.08.2019 Fabia
(5.7)
Opinia: posiadam skode fabie z 2001r 1.4 mpi lpg jedyną zaletą tego auta jest lpg no i moze tanie czesci wiecej grzechów nie pamiętam
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.4 azf
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 278000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam