Silnik Skoda 1.3i 8V OHV SPI 54KM-68KM Š781.B

1319
Silnik Skoda 1.3i 8V OHV SPI 54KM-68KM Š781.B

Silniki VAG SPI / Skoda OHV są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Skoda 1.3i 8V OHV SPI 54KM-68KM Š781.B był stosowany od 1994 roku w modelach Skoda Favorit oraz Felicia .

Silnik OHV został skonstruowany przez firmę Skoda i wprowadzony do produkcji w 1964 roku. Przez lata był stosowany w wielu modelach oraz bardzo szeroko modyfikowany. W 1987 roku silnik przeszedł największą modyfikację, która pozwoliła na spełnienie pierwszych norm spalin. Jednostka otrzymała nową 8-zaworową głowicę, która umożliwiła pracę silnika na benzynie bezołowiowej.


W 1993 roku otrzymał katalizator oraz wtrysk jednopunktowy natomiast w 1996 roku po kolejnej modyfikacji wprowadzono wtrysk wielopunktowy, większy wałek rozrządu i większe zawory co pozwoliło spełnić normy spalin Euro2. Kolejna faza modernizacja przyszła w 1999 roku –  silnik został wzmocniony, otrzymał większy wał korbowy, zmodernizowano też układ smarowania i wprowadzono popychacze hydrauliczne.


Najważniejszą kwestią było wprowadzenie nowszego układu wtryskowego wykorzystującego dwie sondy lambda oraz przepustnicy typu Drive-by-wire. Te wszystkie modyfikacje pozwoliły do końca produkcji w 2003 roku spełnić wygórowane normy spalin Euro 4.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kulturacy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5=5.1 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami