Silnik Saab 2.3 16V Turbo 170KM-195KM B234E/L wszedł do produkcji w 1990 roku i zasilał kilka modeli marki Saab.Jednostka wykonana z żeliwa z aluminową głowicą,podwójnym wałkiem rozrządu DOHC napedzanym łańcuchem oraz turbosprężarką..Co do jego awaryjności jest na niskim poziomie jednak nie jest wolny od wad.
Do największych problemów trzeba zaliczyć problemy z cewką zapłonowej która nie jest tania.Kolejne awarie dostyczą wycieków oleju spowodowanych wadami konstrukcyjnymi które mogą doprowdzić do poważnej usterki głowicy.Mechanicy zalecają kontrolę łańcucha rozrządu przy przebiegu 150 tys/km w razie jego głośnej pracy (grzechotania ) konieczność wymiany.Jednsotka może poszczcycić się świetną dynamiką oraz znakomitymi osiągami niestety obarczona jest bardzo wysokiem poziomomem spalnia około 15 l !!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |