Silnik Saab 2.0 16V Turbo 150KM-175KM B207E/L występował w latach 2003-2012 w modelu 9-3 drugiej generacji. Pomimo pojemności wynoszącej 1998 cm samochody z tym silnikiem posiadały oznaczenie 1.8t. Jest to konstrukcja pochodząca z koncernu Opel GM Ecotec którą zanjdziemy pod nzawą Z20NET w modelach Opel Vectra oraz Signum . Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność.
Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który składa się z trzech łańcuchów, dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez które może przeskoczyć łańcuch a wiąże się to z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |