Silnik Rover 1.4i 16V 103KM 14K4F był stosowany w latach 1988-2005 w szeregu modeli koncernu Rover oraz w FSO Polonez. Konstrukcja 4-cylindrowa z podwójnym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem wyposażona we wtrysk wielupunktowy. Silnik znany na rynku z Poloneza, był on bardzo chwalony za dobre osiągi, niezłą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Jednostka trwała, nie sprawiała użytkownikowi większych problemów poza drobnymi awariami osprzętu oraz elektryki. Nie stanowiło to jednak problemu ponieważ części było pod dostatkiem a serwis nie był skomplikowany.
Opinia:
Przejechalem 15 tys km i jedyne co to olej dolewam od czasu do czasu. Tak to stara pancerna konstrukcja prosta w obsłudze z tanimi częściami. W miescie spalanie potrafiło dojść do 13 litrów przy ciężkiej nodze, przy łagodnym traktowaniu ok. 9.5-10l
W trasie udalo mi się
zejsc do 6-6.5 przy 80km/h
Powyżej 120 trzeba krzyczeć w kabinie i zaczyna żreć paliwo
9.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Prosty silnik
Wystarczająco mocy na tę wagę
Idealny do miasta
Wady:
Paliwożerny
Jak włączymy klime to czuć potężny spadek mocy
Na autostradzie nie poszalejemy
Słabe wyciszenie