Silnik Renault 1.8 DOHC MPI 115KM-116KM F4P wszedł do produkcji w 1999 roku. Silnik zastąpił wersje 8-zaworową SOHC i możemy go znaleźć w modelach Megane, Scenic oraz Laguna II. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne.
Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400tys kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra dynamika jak również przyzwoita kultura pracy. Średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. to bardzo dobry wynik jak na dosyć wysoką pojemność oraz moc. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |