Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.6 16V VVT 112KM-113KM K4M miał zastosowanie w szeregu modeli Renault Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki – dosyć wysoki koszt wymiany).
Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans 400-500 tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.
Opinia:
Przebieg 265tys z czego na gazie 110tys kompletnie bezawaryjny polecam
10.0/10
8.0/10
5.0/10
Zalety:
Ekonomiczny
Części tanie i na każdym szrocie
Wady:
Kzfr
Cewki
Silnik:
113
Rocznik:
2007
Przebieg:
265000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
10.03.2023Laguna 2
(9.0)
Opinia:
Witam.Posiadam Lagunę 2 z tym silnikiem od 10 lat z przebiegiem ponad 320 tyś kilometrów z czego na LPG od 170 tyś km, Póki co brak jakichkolwiek usterek silnika,brak poboru oleju i co najlepsze po pomiarze z hamowani przy 300 tyś. km straciły zaledwie 3
KM ze swojej fabrycznej mocy. Mogę śmiało polecić ten silnik.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
Bezawaryjność
Wady:
Spalanie
Brak 6 biegu
Słaba dynamika powyżej 3 biegu
Silnik:
112
Rocznik:
2006
Przebieg:
320000
Spalanie:
8.4 l/100km
Polecam
09.01.2022Megane 2
(8.3)
Opinia:
Dobry silnik, na 98pb pracuje o wiele kulturalniej niż na 95pb, lubi paliwo ludzi rozsądnych czyli LPG, części nieraz ma tańsze niż VWAG, dobrze przyjmuje turbo, w mieście nie ustępuje niczym Niestety koło zmiennych faz rozrządu nie jest idealne, poza tym pasek wymusza większe zainteresowanie
jednostką, a na wyższych przełożeniach czuć brak mocy
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Zalety:
- trwały - tani w utrzymaniu - na 98pb chodzi jak marzenie - do 3go biegu bardzo żwawy - dobrze toleruje zaturbianie
Wady:
- pasek a nie łańcuch - zamula na wyższych biegach - na 95pb chodzi jak radziecki zegarek - KZFR
Silnik:
K4M 113HP
Rocznik:
2004
Przebieg:
217000
Spalanie:
7.1 l/100km
Polecam
24.11.2020Megane2
(8.0)
Opinia:
Silnik do spokojnej jazdy, awaria czujnika położenia wału po przebiegu 180000 km. Silnik uważam za bezawaryjny, na gazie przejechałem 80000 km bez problemów . Olej i filtry wymieniam co 12000km.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Bezawaryjny, mało pali.
Wady:
Brak
Silnik:
ilnik 1.6 16V o mocy 113 KM
Rocznik:
2006
Przebieg:
190000
Spalanie:
6.8 l/100km
Polecam
06.08.2020Renault Megane II Hatchback
(6.0)
Opinia:
Użytkowany przez ponad 100tyś km w Renault Megane II, praktycznie bezawaryjny. Fajny balans pomiędzy dynamiką a ekonomią.