Silnik Renault 1.2 Energy TCe 118KM H5Ft wszedł do produkcji w 2015 roku i jest odmianą silników z rodziny H5Ft o nazwie Energy. Konstrukcja nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.2 TCe H5Ft, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań. W silniku seryjnie wprowadzono nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM. To właśnie te elementy miały wpłynąć na obniżenie poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.
Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. Właśnie ta odmiana uchodzi praktycznie za bezawaryjną w której wyeliminowano duży pobór oleju oraz problematyczną awarię łańcucha rozrządu. Jednak użytkownicy sygnalizują że niektóre silnik z tej serii też mają wyżej wymienione bolączki ale jest to marginalne.
Opis ogólny :
Silnik wprowadzony na rynek w 2013 roku który powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Jednostka miała zastąpić silnik 1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2. Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki.
Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja 1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 2) | (8.3) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |