Renault

Silnik Renault 1.2 16V Energy TCe 100KM H5Ft

3232
Silnik Renault 1.2 16V Energy TCe 100KM H5Ft

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 Energy TCe 100KM H5Ft  wszedł do produkcji w 2015 roku i jest najsłabszą odmianą silników z rodziny H5Ft o nazwie Energy. Konstrukcja  nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.2 TCe H5Ft, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań. W silniku seryjnie wprowadzono nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM. To właśnie te elementy miały wpłynąć na obniżenie poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2

.

Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. Właśnie ta odmiana uchodzi praktycznie za bezawaryjną w której wyeliminowano  duży pobór oleju oraz problematyczną awarię łańcucha rozrządu. Jednak użytkownicy sygnalizują że niektóre silnik z tej serii też mają wyżej wymienione bolączki ale jest to marginalne.


Opis ogólny :
Silnik wprowadzony na rynek w 2013 roku który powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Jednostka miała zastąpić silnik 1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą  konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2.


Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz  kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki.


Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz  systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne  w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja 1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania bardzo cicha praca

Wady

  • przeciętna dynamika
  • pobór oleju
  • awarie łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W30 RN17 lub 5W40 RN710, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

62%
2%
19%
2%
5%
2%
7%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię