Renault

Silnik Renault 1.2 12V TCe Mild Hybrid 130/140KM HR12

516
Silnik Renault 1.2 12V TCe Mild Hybrid 130/140KM HR12

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 12V TCe Mild Hybrid 130/140KM HR12 wszedł do produkcji w 2024 roku i zasila samochody Dacia Duster IIIDacia Bigster. Konstrukcja 3-cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę oraz instalację elektryczną 48V. Jest to kolejna odmiana silnika HR12 po pełnej hybrydzie 1.2 12V E-TECH  Full Hybrid   którą znajdziemy pod maską Renault Austral.


Silnik powstał na bazie starszej odmiany 1.2  z rodziny HR12, w której wprowadzono najnowsze technologiczne rozwiązania. Pod maską znajdziemy silnik spalinowy o pojemności 1.2 i mocy 130KM lub 140KM, który został zespolony z instalacją elektrycznym 48V i wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 0,42kWh. Wspólny układ ma za zadanie podniesienie efektywności jednostki oraz obniżenie poziomu spalania.


Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6e. Producent deklaruje, że Dacia z tym napędem pokonują dystans ponad 1000km na pełnym baku a spalanie oscyluje w granicach 5l/100km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • ?

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 130-140 KM

Moment obrotowy: 230 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.42 kWh

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 130-140 KM

Moment obr. systemu: 230 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 0W-20 , wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię