Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech mHEV 100KM EB2LTEDH2

3300
Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech mHEV 100KM EB2LTEDH2

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech mHEV 100KM EB2LTEDH2 montowana jest od 2024 roku w samochodach Citroen C4 oraz Fiat 600. To najnowsza konstrukcja koncernu PSA, która została częściowo oparta na znanej z poprzednich lat jednostce 1.2 PureTech. Nowa wersja została wyposażona w łańcuch rozrządu eliminując wadliwy pasek który się łuszczył. Ponadto silnik otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz silnik elektryczny wbudowany w dwusprzęgłową skrzynię biegów.



Trzeba nadmienić, że silnik w porównaniu o starszej wersji pracuje w cyklu Millera co zdecydowanie przełożyło się na lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa. Z racji tego że jest to miękka hybryda mamy tutaj dodatkową instalację elektryczną 48V, w której skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 28KM oraz  baterii z pojemnością 0.89kWh. Ten wspólny układ daje możliwość ruszania pojazdu w trybie elektrycznym jak również jego wspomagania podczas przyspieszania. Trzeba nadmienić iż koncern PSA skonstruował nową skrzynię biegów o nazwie e-DCS6 specjalnie do modeli hybrydowych.



Nowa 6- stopniowa dwusprzęgłowa  skrzynia biegów została wyposażona w silnik elektryczny co przekłada się świetną współpracę z całym napędem.  Silnik został wyposażony seryjnie w system start&stop co wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 100 KM

Moment obrotowy: 205 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.89 kWh

Moc silnika EV: 28 KM

Moment obrotowy EV: 55 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 100 KM

Moment obr. systemu: 205 Nm

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami