Porsche

Silnik Porsche 3.2 24V Boxer VarioCam 252KM-280KM M96

301
Silnik Porsche 3.2 24V Boxer VarioCam 252KM-280KM M96

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 3.2 24V Boxer VarioCam 252KM-280KM M96 był stosowany w latach 2004-2006 w modelu Porsche Boxster. Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus.Jednostka nie jest wolna od wad do najbardziej znanych trzeba zaliczyć awarie łożyska wału pośredniego.


Kolejną przypadłością jest niska żywotność łańcucha rozrządu którego wymianę serwis zaleca  przed przebiegiem 150 tys km !!! Koniecznie użytkownicy muszą kontrolować układ chłodzenia który jest dość awaryjny a zwłaszcza pompa wody .Przed zakupem auta z tym silnikiem warto zwrócić uwagę na wyżej wymienione kwestie aby uniknąć dosyć kosztowych napraw.Po za tym silnik jest dynamiczny jego osiągi oraz kultura pracy jest dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoite osiągi

Wady

  • awarie łożyska wału pośredniego
  • awarie pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • konieczna wymiana łańcucha rozrządu przed przebiegiem 150tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.75 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia normy spalin Euro4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami