Porsche

Silnik Porsche 2.5 24V Boxer 204KM M96

372
Silnik Porsche 2.5 24V Boxer 204KM M96

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 2.5 24V Boxer 204KM M96 był stosowany w latach 1996-1999 w modelu Porsche Boxster. Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu.Niestety silnik od samego początku dawał się we znaki użytkownikom  a jego awaryjność była na dosyć dużym poziomie.


Do najbardziej problematycznych trzeba zaliczyć pękający blok cylindrów przyczyną jest złej jakości odlew,tyczy się to silników z pierwszych lat produkcji.Kolejne poważną usterką jest obracanie się tulei odpowiada za to słabe smarowanie silnika.Trzeba też wspomnieć o słabej jakości łańcuchu rozrządu oraz nieszczelności w uszczelnieniu wału korbowego..Wszystko to przekłada się na bardzo duże koszty użytkowania oraz napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoite osiągi

Wady

  • pękający blok cylindrów
  • obracanie się tulei
  • słabej jakości łańcuch rozrządu
  • awarie pompy wody
  • nieszczelności w układzie korbowym

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami