Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 3.2i V6 DOHC 205KM Y32NE to konstrukcja koncernu ISUZU która występowała pod maską Opla Frontera. Jednostka bardzo trwała o prostej budowie z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem paskowy W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały nie sprawiający użytkownikowi większych problemów. Do największych mankamentów można jedynie zaliczyć dosyć wysoki poziom spalania oraz ceny niektórych części .Po za tym jednostka może pochwalić się dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niezłymi osiągami.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
Wady
wysokie koszty serwisu
wysokipoziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 60.000 km
Ilość oleju silnikowego:
5.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną