Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 3.2 V6 ECOTEC 227KM Z32SEE miał zastosowanie w latach 2006-2010 w modelu Opel Antara. Konstrukcja 24- zaworowa wykonana w całości z aluminium blok oraz głowica wyposażona we wtrysk sekwencyjny wielopunktowy. Jednostka posiada bezstopniową regulację faz rozrządu oraz elektroniczną przepustnicę. Silnik o wysokiej kulturze pracy bardzo dobrej dynamice oraz przyzwoitych osiągach. W opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i praktycznie bezawaryjną .Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania ze względu na dużo pojemność, moc oraz wielkość auta.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobre osiągi
Wady
wysokie koszty serwisu
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
7.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Zrobiłem już 50 tyś Oplem Antara z tym silnikiem. Motor jest wyposażony w rozrząd oparty o łańcuch/y. Koszt wymiany to ok 4-5k pln. W przedliftach (jak u mnie) z tendencją do rozciągania się). Warto założyć cały komplet z polifta gdyż łańcuchy zostały poprawione.
Olej w
klasie C3 warto wymienić co 10k km (hydrauliczne napinacze łańcucha) i pilnować stanu oleju na max. Gdy w aucie skończy się katalizator (nie wymaga emulatora) lepiej przejść na A3/B4 utrzymując interwał 10kkm. Ten motor współpracuje tylko z automatem który jest ospały, wymaga częstych wymian oleju i zwiększa drastycznie spalanie.
9.0/10
4.0/10
6.0/10
Zalety:
Kultura. Cichy, brak wibracji. Słychać tylko przy ostrzejszej jeździe. Pancerny..