Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.6i R6 CIH 150KM (C26NE) był stosowany w latach 1990-1993 w modelach Opel Omega oraz Opel Senator. Silnik powstał na bazie starszej odmiany 2.5 l w którym wprowadzono szereg modyfikacji. Jednostka wyposażona w elektroniczny wtrysk Bosch Motronic M15 z kanałami dolotowymi o zmiennej długości -technologia Dual Ram. Konstrukcja trwała o dobrych właściwościach z niezłą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
12
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
wysoka kultura pracy
dobra współpraca z LPG
Wady
wysoki poziom spalania
drobne awarie elektryki
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 80.000 km
Ilość oleju silnikowego:
5.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną