Silnik Opel 2.5i V6 DOHC 170KM C25XE wszedł do produkcji w 1994 roku i zasilał modele marki Opel Calibra oraz Vectra. To pierwsza odmiana silników V6 z rodziny GMV6 54 które miał zastąpić wysłużone jednostki rzędowe. Zamysłem konstruktorów było stworzenie lekkiego kompaktowego silnika który będzie napędzał modele klasy średniej D. Konstrukcja została wykonana z żeliwna a głowica z aluminium natomiast kat cylindra wynosił 54 stopnie (widać w nazwie rodziny) w przeciwieństwie do klasycznych V6-tek w których kąt wynosił 60 stopni. Dało to możliwość stosowania silnika w napędzie na przód jak również na tylnią oś. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy problem z wyciekiem z pod kopuły zaworów, odpowiada za to niezbyt trwały materiał z którego jest zrobiona. Odpowiedzialna za to jest wysoka temperatura przez którą pokrywa się odkształcała. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany oraz części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |